tirsdag 1. desember 2009

Julegrantenning

Hva er det oppi her tro?

Her i Valnesfjord er det tradisjon at julegrana tennes den siste søndagen før 1. desember. I år, som de fleste tidligere år, spilte hornmusikken julesanger. Jeg tok Georg med meg i vogna og han fikk høre på mens vi spilte - mulig var det beroligende for ham, for etter noen få strofer sov han godt. Etter spillingen fikk jeg meg en kopp gløgg, mens jeg slo av en prat med kjente. Det er også tradisjon at en haug med smånisser gir godtepose til alle barna som er der. I år var Pia og Julie (Georgs kusiner) sjefsnisser og Pia var så snill å gi Georg en godtepose, selv om han sov... Eller kanskje var det selv om han var så liten... ??? Jeg ble i alle fall veldig glad... hi hi hi

Neimen, det var jo noe spennende med mange farger...

Ei grønn klubbe kan man spise, men hvordan får man av plasten...???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar